Deklaracja Dostępności dla strony internetowej https://wkd.com.pl/

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do Warszawska Kolej Dojazdowa.

  • Data publikacji strony internetowej: 2021-12-01.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-12-01.

Status zgodności z ustawą

Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Oświadczenie sporządzono dnia: 2024-07-30.

Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: Altix sp. z o. o.

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-07-30.

Skróty klawiaturowe

  • Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Daniel Gronczewski, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu: 697 046 358 . Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich

Dostępność architektoniczna

Siedziba główna Warszawskiej Kolei Dojazdowej

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. ma swoją siedzibę w budynku biurowym w Grodzisku Mazowieckim usytuowanym przy ul. Stefana Batorego 23, z wejściem od ul. Radońskiej.

  • Teren, na którym znajduje się budynek usytuowany jest w bezpośrednim sąsiedztwie stacji początkowej kolejki WKD Grodzisk Mazowiecki Radońska.
  • Do budynku biurowego prowadzi jedno dostępne wejście - z poziomu ulicy Radońskiej. Wejście na strzeżony teren WKD odbywa się przez portiernię. Z uwagi na bramkę obrotową osoby poruszające się na wózku inwalidzkim oraz osoby z wózkiem dziecięcym wchodzą na teren drogą zewnętrzną - strzeżoną szlabanem – przeznaczoną do ruchu kołowego.
  • Droga od portierni do budynku biurowego oznaczona została tabliczkami kierunkowymi z dodatkowymi oznaczeniami dotykowymi w alfabecie Braille'a.
  • Ruch w budynku pomiędzy czterema kondygnacjami odbywa się windą oraz schodami. W budynku znajdują się dwie klatki schodowe, które prowadzą na wszystkie kondygnacje. Korytarze w budynku pozostają wolne od przeszkód jednak dostęp do nich może stanowić bariera w postaci braku odpowiednich szerokości otworów drzwiowych (w szczególnych przypadkach niezbędne otwieranie obydwu skrzydeł drzwiowych) czy też progów.
  • Winda /szerokość 900 mm/ – zarówno wewnątrz – jak i na zewnątrz posiada oznakowanie wizualne oraz dotykowe (oznaczenia Braille'a).
  • Interesanci obsługiwani są w Kancelarii Głównej na parterze budynku. Drzwi do Kancelarii Głównej otwierane są automatycznie. Na parterze budynku znajduje się odpowiednio oznakowana jedyna dostępna toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością i ograniczonej możliwości poruszania się.
  • W budynku nie ma pochylni i platform.
  • Z trzech stron budynku znajdują się strefy parkowania. W najbliższej odległości od windy wyznaczone jest jedno miejsce parkingowe oznaczone kopertą z piktogramem osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim przeznaczone dla osób uprawnionych. Parking jest bezpłatny.
  • W Kancelarii Głównej można skorzystać z usługi tłumacza online polskiego języka migowego (PJM). Usługa jest dostępna w godzinach pracy Kancelarii 7.00 – 15.00. Usługa jest bezpłatna.
  • W kasie dostępna jest pętla indukcyjna.
  • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.

Dostępność poczekalni i kas biletowych

Stacja Grodzisk Mazowiecki Radońska - budynek z poczekalnią i kasą biletową

Adres: ul. Radońska, 05-825 Grodzisk Mazowiecki.

  • Budynek znajduje się przy peronie nr 1 (w kierunku Warszawy). Pomieszczenia budynku dostępne dla pasażerów - poczekalnia z kasą biletową oraz toaleta - dostosowane są do obsługi osób z niepełnosprawnościami. Do poczekalni prowadzi ścieżka prowadząca dla osób niewidomych.
  • Ścieżka prowadząca w kolorze kontrastującym z podłogą znajduje się również w poczekalni. Wyznacza ona rozejście do kasy biletowej znajdującej się z prawej strony za piecem kaflowym oraz do toalety, do której wejście znajduje się z lewej strony na ścianie przeciwległej do wejścia. Toaleta to dwa pomieszczenia – pierwsze stanowi pomieszczenie higieniczne (z umywalką), drugie pomieszczenie to strefa WC, do której prowadzą drzwi z prawej strony. Pomieszczenia toalety wyposażone są w odpowiednie poręcze ułatwiające korzystanie z niej osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. Na drzwiach zewnętrznych jak i wewnętrznych znajdują się oznaczenia dotykowe w postaci tabliczek w alfabecie Braille'a. Drzwi wejściowe jak również okienko kasowe posiadają informacyjne oznaczenie wizualne.
  • W kasie można skorzystać z usługi tłumacza online polskiego języka migowego (PJM). Usługa jest dostępna w godzinach pracy kasy od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni świątecznych. Usługa jest bezpłatna.
  • W kasie dostępna jest pętla indukcyjna.
  • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.

Stacja Podkowa Leśna Główna - budynek z poczekalnią i kasą biletową

Adres: ul. Jana Pawła II 2A, 05-807 Podkowa Leśna.

  • Budynek znajduje się przy peronie nr 1 (w kierunku Warszawy). Do pomieszczenia poczekalni prowadzi ścieżka prowadząca. W poczekalni znajduje sią kasa biletowa. Pomieszczenie dostępne jest dla osób korzystających z wózka inwalidzkiego. Na drzwiach zewnętrznych znajdują się oznaczenia dotykowe w postaci tabliczek w alfabecie Braille'a. Drzwi wejściowe jak również okienko kasy posiada informacyjne oznaczenie wizualne. W budynku nie ma toalety.
  • W kasie można skorzystać z usługi tłumacza online polskiego języka migowego (PJM). Usługa jest dostępna w godzinach pracy kasy od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni świątecznych. Usługa jest bezpłatna.
  • W kasie dostępna jest pętla indukcyjna.
  • Do budynku można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.

Stacja w Komorowie - budynek z kasą biletową

Adres: al. Marii Dąbrowskiej 1, 05-806 Komorów.

  • W budynku usytuowanym przy peronie nr 1 (kierunek Warszawa) nie jest prowadzona obsługa pasażerska. W budynku znajduje się okienko kasowe, które dostępne jest z zewnątrz budynku.
  • Do kasy prowadzi ścieżka prowadząca dla osób niewidomych. Utrudnieniem w dotarciu do kasy z poziomu chodnika - zarówno dla osób niewidomych, jak i osób poruszających się na wózku inwalidzkim - może stanowić słup trakcyjny znajdujący się na wejściu na peron. Droga bezpośrednio prowadząca do okienka kasowego znajduje się w nachyleniu w stosunku do poziomu peronu, co może stanowić utrudnienie dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. W budynku nie ma toalety.
  • W kasie biletowej można skorzystać z usługi tłumacza online polskiego języka migowego (PJM). Usługa jest dostępna w godzinach pracy kasy od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni świątecznych. Usługa jest bezpłatna.
  • W kasie dostępna jest pętla indukcyjna.

Stacja w Pruszkowie - budynek z poczekalnią i kasą biletową

Adres: ul. Ewy 1 A, 05-800 Pruszków.

  • Budynek znajduje się przy peronie nr 1 (w kierunku Warszawy). Do pomieszczenia poczekalni prowadzi ścieżka prowadząca. W poczekalni znajduje sią kasa biletowa. Szerokość drzwi pozwala na wjazd do pomieszczenia wózkiem inwalidzkim, barierę stanowić może próg o wysokości 3 cm, który wynika z różnicy poziomów pomiędzy peronem i podłogą. Drzwi wejściowe oznaczone zostały informacją wizualną. W budynku nie ma toalety.
  • W kasie biletowej można skorzystać z usługi tłumacza online polskiego języka migowego (PJM). Usługa jest dostępna w godzinach pracy kasy od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni świątecznych. Usługa jest bezpłatna.
  • W kasie biletowej dostępna jest pętla indukcyjna.
  • Do budynku można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.

Stacja Warszawa Zachodnia

Adres: Al. Jerozolimskie 124, 02-305 Warszawa.

  • Kasa biletowa WKD znajduje się na terenie Dworca Warszawa Zachodnia. Wejście prowadzące na dworzec jest od strony Al. Jerozolimskich. Kasa biletowa WKD wraz z poczekalnią znajduje się w hali na poziomie -1, na który prowadzą schody piesze, schody ruchome oraz windy. Kasa biletowa WKD znajduje się w okienku kasowym nr 1.
  • W kasie można skorzystać z usługi tłumacza online polskiego języka migowego (PJM). Usługa jest dostępna w godzinach pracy kasy od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni świątecznych. Usługa jest bezpłatna.
  • W kasie dostępna jest pętla indukcyjna.
  • Na teren dworca można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.

Stacja Warszawa Ochota

Adres: Al. Jerozolimskie 58, 00-679 Warszawa.

  • Kasa biletowa WKD wraz z poczekalnią znajduje się w budynku na terenie Stacji Warszawa Ochota. Wejście prowadzące na stację jest od strony Al. Jerozolimskich. Kasa biletowa WKD znajduje się w okienku kasowym nr 3 naprzeciwko wejścia.
  • W kasie biletowej można skorzystać z usługi tłumacza online polskiego języka migowego (PJM). Usługa jest dostępna w godzinach pracy kasy od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni świątecznych. Usługa jest bezpłatna.
  • W kasie biletowej dostępna jest pętla indukcyjna.
  • Do budynku można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.

Stacja Warszawa Śródmieście

Adres: Al. Jerozolimskie 54, 00-024 Warszawa

  • Kasa biletowa WKD znajduje się na terenie Dworca Centralnego na poziomie -1 w korytarzu prowadzącym na peron stacji Warszawa Śródmieście WKD. Okienko kasowe znajduje się na wysokości 1,2 m co stanowić może utrudnienie dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim.
  • Droga z Dworca Centralnego do kasy biletowej WKD ze względu na konieczność pokonania schodów nie jest odstępna dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Dostęp alternatywny z poziomu Al. Jerozolimskich stanowi platforma przyschodowa umieszczona na schodach naprzeciwko kasy biletowej WKD. Platforma obsługiwana jest przez obsługę Dworca Centralnego. Skorzystanie z platformy wiąże się z telefonicznym powiadomieniem obsługi Dworca. Nr telefonu znajduje się na tabliczkach informacyjnych umieszczonych zarówno na górze jak i na dole schodów.
  • Do kasy biletowej WKD doprowadzona jest ścieżka prowadząca.
  • W kasie biletowej można skorzystać z usługi tłumacza online polskiego języka migowego (PJM). Usługa jest dostępna w godzinach pracy kasy od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni świątecznych. Usługa jest bezpłatna.
  • W kasie dostępna jest pętla indukcyjna.
  • Na teren można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.

Dodatkowe informacje